
Supertyytyväinen käyttäjä kertoo
Satela Oy
Kokemuksiamme X-1R voiteluaineista
Meillä X-1R voiteluaineet ovat olleet käytössä parivuotta. Kokemukset olleet pelkästään positiivisia. Olemme käyttäneet kahdessa uusimmissa turveautoissa lisäaineita heti ensi kilometreistä saakka.
Kalustoomme kuuluu: neljä turveyhdistelmää (R470, 2 kpl 124/470 ja 143/450). Autoilla ajetaan 7 päivää viikossa ja 24 h/vrk.
Pari autoa on talvella tienkunnossapitotöissä ja kasettiyhdistelmällä (Volvo F16) ajetaan kesällä sorahommissa ja talvella isännille kalkkia yms.
Lisäksi on kolme Volvon pyöräkonetta (90, 120, L150C) ja Catin tela-alustainen 20T kaivinkone. Näissä kaikissa on käytössä X-1R:t joka paikassa.
Lisäaineitten käyttöönoton jälkeen havaittiin:
- polttoaineen kulutus tipahtanut 2-5 L/100 km
- huoltojen tarve vähentynyt, 30% pidemmät öljynvaihtovälit
- venttiilien säätötarpeet vähäisiä
- Scanian öljylingoissa vähemmän sakkaa
- moottorit puhtaampia
- sora-Volvon napaperän öljyssä vähemmän metallihiukkasia ja lämpötila laskenut huomattavasti)
- tehot kasvaneet
- autot rullaavat paremmin
- hydrauliikassa lämpötilat, melut ja värinät vähentyneet ~tehot kasvaneet
Viime talvena pantiin 143-Scania "vanhuksen" ja pv:n kaikkiin napoihin sininen ATG -rasva. Heti ensimmäisten satojen km:n jälkeen huomasi eron. Auto rupesi rullaamaan kevyesti. Napojen lämpötilat putosivat n.10 astetta. Polttoaineen kulutus laski n. 5 L/100 km. Tänä kesänä olisi tarkoitus vaihtaa ATG:t myös uusimpiin kärryihin.
Yhteenveto:
Eli n. 1,7 miljoonan kilometrin X-1R:n kokemuksien jälkeen on vain todettava, että meidän kamppeilla ei ajella metriäkään ilman OIKEAA lisäainetta!!!
Heikki Satela / Satela Oy
Lisäkokemuksia X-1R voiteluaineista:
X-1R -aineet ovat olleet kolme vuotta käytössämme ja on pelkkää positiivisia kokemuksia. Uudet tuotteet ovat kaikki olleet toimivia niihin tarkoitetussa paikassa. Kuten stabilointi -aine, on korjannut vuotavia tiivisteistä ja jopa öljynkulutus on vähentynyt merkittävästi.
Näillä polttoaineen hinnoilla kaikki kulutukseen vaikuttavat tekijät on saatava kuriin. Kuten Diesel+Booster on ehdoton polttoaineen lisäaine kaikissa diesel-laitteissa. Aineen vaikutuksen huomaa tehonnousun ja polttoaineen kulutuksen laskun yhteydessä, lisäksi booster on korjannut jumiutuneet suuttimet, jopa kulunut syöttöpumppu on saanut jatkoaikaa.
Öljynlisäaine moottorissa, perässä, vaihteistossa vähentää osaltaan polttoainekulutusta ja osien kulumista pienempien lämpötilojen ja parantuneen rullaamisen ohella.
Terv. tyytyväinen käyttäjä Haapavedeltä
Heikki Satela
HAAPAVESI