Siirry sisältöön

Mitä on X1R?

X-1R on synteettinen, nestemäinen hoitokäsittelyaine, joka vähentää huomattavasti metallipintojen keskinäisestä kosketuksesta ja liikkestä aiheutuvaa kitkaa. Tämän vuoksi se on monipuolisesti soveltuva mitä erilaisimpiin voitelutarkoituksiin.
 

Miten X-1R toimii?


X-1R toimii toisin kuin useimmat muut voiteluaineet, joiden toiminta normaalisti perustuu hydrodynamiikkaan. X-1R lisää rautasekoitteisten metallipintojen tiheyttä tehden metallipinnan kovemmaksi ja tasaisemmaksi. Toisin vaikuttavat esim. PTFE- pohjaiset (eli Teflon-pohjaiset) aineet, jotka öljyyn lisättynä vain päällystävät metallipinnan hiukkasmassalla.X-1R:ää voi käyttää voiteluaineena ilman, että sitä sekoitetaan muihin voiteluaineisiin. Käytännössä kuitenkin on järkevää käyttää X-1R:ää yhdessä tavallisen voiteluaineen kanssa käyttöohjeen mukaan. X-1R ei sisällä moottoreille, laatikoille, perille, ohjaustehostimille ym. mitään haittaa aiheuttavia ainesosia.

Kun metallipinta on käsitelty X-1R- voiteluaineella, metallipinnan kovuus lisääntyy merkittävästi. Laakeripinnalla, jonka kovuus voi olla Rc-35 (Rockwellin C-kovuuskäyrällä), tapahtuu X-1R:n vaikutuksesta koveneminen aina Rc-35 - Rc-72 asti. Kovettunut pinta on kuitenkin ohut vallitsevan liikkeen, kuumuuden ja paineen ansiosta.
Mitä enemmän metallipinnoilla on kuumuutta ja painetta, sitä paremmin X-1R kiinnittyy!

Katso lisää kysymyksiä ja vastauksia tästä

X-1R on Nasan avarauusteknologian tarpeisiin USA:ssa kehitetty korkeatasoinen voitelujärjestelmä.

X-1R:ää on testattu erilaisissa käyttökohteissa mitä vaativimmissa olosuhteissa.

Kilpa-autojen valmistajat ovat käyttäneet tätä voiteluainetta (Morgan/Mc Clure-ralli Nascar-sarjassa), samoin kilpamoottoripyöräteollisuus. Maailmanlaajuisessa formula-sarjassa (käyttäjät mm. Jeff Atwell, Larry Locklear, Steve Decamp)

Tätä voiteluainetta on käytetty myös raskaan metalliteollisuuden koneissa (U.S.Steel, American Industrial Plastics), sitä ovat käyttäneet moottorikoneistamot (Bay Area Engine Exchange, Larry Locklear), sitä ovat käyttäneet kuljetusalan yritykset ja hydrauliikka yritykset (Solid Waste Management, H&L Transportation) ja käytettyjen autojen kunnostus yritykset (All-Pro Automotive, John Hall Honda), suunnittelutoimistoissa (Bisbiglia Enterprises) jne.

X-1R on menestynyt erittäin hyvin tarkoissa testeissä, joissa tätä voiteluainetta on testattu. X-1R:ää on testattu seuraavissa laitoksissa erikseen mainittujen henkilöiden johdolla: Oaklandin yliopisto Michiganissa, testaaja professori Gary Barber, asiantuntija kitkanpoiston alalla. American Motorcycle Institute Floridassa, testaaja toiminnanjohtaja Bruce Brahms. Herguth Laboratories Inc. Kaliforniassa, on testannut X-1R:ää ja todennut, että X-1R ei vaikuta öljyn viskositeettiin. Material Safety Data Sheet Kaliforniassa: tämä yritys on testannut X-1R voiteluainetta ja todennut, että voiteluaine täyttää hyvin kaikki Kalifornian osavaltion asettamat lainsäädännölliset vaatimukset.

X-1R on testattu Oaklandin yliopistossa. Aineen testaajina ovat myös toimineet Arthur D.Little, Herguth Laboratories, ja Falex Corp. Ainetta on kokeiltu myös NASCAR/ARCA ja IMSA- autokilpailusarjoissa erittäin menestyksellisesti. Kilpamoottoripyöräilijöiden keskuudessa ainetta on kutsuttu lempinimellä "Horsepower In A Bottle". X-1R:n on hyväksynyt myös American Motorcycle Institute.

X-1R:ää on menestyksellisesti kokeiltu myös teollisuuden piirissä- U.S.Steel on käyttänyt sitä vaihdelaatikkojen eri osien kuumataonnoissa. Robeson Countyn jäteautojen hydraulilaitteistot on käsitelty X-1R:llä. X-1R:ää on myös käytetty ohjaustehostimien hammastangoissa, ilmastointipumpuissa, sekä manuaali- että automaattivaihteistoissa.

X-1R:ää on käytetty menestyksellisesti myös tehdasuusissa mutta viallisissa autonperissä sekä tasauspyörästöissä. X-1R parantaa ohjaustehostimen toimintaa saaden ohjaustehostimen toimimaan tasaisesti ja täsmällisesti, ohjaustehostimet muuttuvat toiminnaltaan X-1R:n vaikutuksesta myös äänettömämmiksi, ilmastointipumput muuttuvat tärinättömämmiksi, vaihdelaatikot ja autojen perät muuttuvat noin 80% äänettömämmiksi.

X-1R:n vaikutuksen tähden myös vaihdelaatikot toimivat tasaisemmin ja vaihteet kytkeytyvät päälle helpommin. Markkinoilla ei ole olemassa toista ainetta, joka voisi suojata laitteistoja ja antaa samat edut kuin X-1R.

Käyttäjäkokemuksia

  • Käyttäjäpalaute 13.3.2021

    Käyttäjäpalaute 13.3.2021

    YksityisautoilijaKäyttäjän palaute: Olen todistanut X1R metallinhoitoaineen käyttöä 3 eri Volvossa S70, 850 ja V70. Hyundai Santa Fe käytin myös bensiini boosteria ja kulutus laski jonkun verran. Volvot ovat käyneet käsittelyn jälkeen paljon pehmeämmin ja käyntilämpötila laskenut niin kuin luvattu. V70...

    Lue nyt
  • Silkkaa säästöä öljynvaihdoissa

    Silkkaa säästöä öljynvaihdoissa

    Kommentti X-1R käyttäjältä Tervehdys! Muutamia tosiasioita X-1R:n vaikutuksista Minun takavetoinen pakettiauto on ajettu tehopenkissä ennen X-1R:ää, mm. voimansiirtohävikki oli silloin 30hv, sitten moottoriin, vaihteistoon, perään ja myös ohjauksentehostajaan laitettiin X-1R:n metallinhoitoaine. Kahden kuukauden päästä samassa tehopenkissä mitattu voimansiirtohävikki oli 22 hv....

    Lue nyt
  • Tehot ylös, kulutus alas

    Tehot ylös, kulutus alas

    Arto Parkkinen Havaintoja X-1R tuotteista Havaintojani kolmen vuoden ajalta käyttäessäni X-1R tuotteita maatalouskoneissa sekä pakettiautossa.   X-1R Metallinhoitoaine: -Erinomainen aine vanhoihinkin koneisiin. Kone käy tasaisesti. -Ei kuulu rominoita ja moottoriin tulee lisää tehoa.   X-1R Diesel Booster: -Kone lähtee käyntiin...

    Lue nyt

Vertaa tuotteita

{"one"=>"Valitse 2 tai 3 vertailtavaa tuotetta", "other"=>"{{ count }} 3 valittua kohdetta"}

Valitse ensimmäinen vertailtava kohde

Valitse toinen vertailtava kohde

Valitse kolmas vertailtava kohde

Vertaa